Camerabewaking

Hoe kunt u uw huisdier zelf bekijken?

Indien uw huisdier meerdere dagen is opgenomen, is het onder bepaalde voorwaarden mogelijk uw huisdier te bekijken met een speciale daartoe geïnstalleerde vaste webcam. Wij hebben 5 webcams voor opname plaatsen van katten en 3 webcams voor opname plaatsen voor honden beschikbaar. Na een periode waarin we ervaring hebben opgedaan met het thans gebruikte systeem is het aantal camera’s wat voor u als cliënt beschikbaar is uitgebreid naar 8. Om te zorgen dat er voldoende download snelheid gegarandeerd kan worden, en dit niet de andere praktijkverbindingen beïnvloedt, is hiervoor een aparte verbinding beschikbaar.
De kwaliteit hangt natuurlijk ook af van de werkelijke verbindingssnelheid op het gebruiksadres. Voor een goed beeld is een snelle verbinding (breedband of kabel) gewenst.
Voor eigen gebruiken beschikken we, zowel in Heerhugowaard als in Zuid-Scharwoude over camera’s die kunnen bewegen en inzoomen (pan, tilt zoom camera’s) en extra webcams met opname apparatuur voor de eigen patiënten en overige bewaking. Met name het inzoomen op specifieke details van alle dieren inclusief geluid maakt voor ons een goede bewaking mogelijk. Speciale apps op onze smartphones maken het mogelijk om snel over beelden te beschikken, ook als we niet aanwezig zijn. Ook onze operatielamp en onze couveuse sinds kort uitgerust met een webcam. Er zijn nog 3 nieuwe webcams in de opname in voorbereiding.

Gebruiksregels

  • De dienstdoende dierenarts gebruikt indien hij uw huisdier wil bekijken een ander webcam welke een hogere resolutie heeft, kan inzoomen en alle hokken inclusief de ligplaatsen voor honden in de gaten kan houden.
    De 8 vaste camera’s delen wel de verbinding met de hoofdcamera welke de dierenarts, indien nodig, kan raadplegen. Wilt u hier rekening mee houden en de Webcam niet de hele tijd laten aanstaan.
    Dus na gebruik weer uitzetten,en maximaal 10 minuten achtereen gebruiken.
  • Indien u iets denkt waar te nemen dat aandacht behoeft, is het niet de bedoeling dat u onmiddellijk de dienstdoende dierenarts belt. Braken, diarree of een gesneuveld infuus zijn allemaal problemen welke echt enkele uren kunnen wachten. Heb respect voor de rust die de dierenartsen nodig hebben. Ze maken lange dagen en het doen van diensten is een zware belasting.
  • Voor vragen of opmerkingen over uw dier in opname kunt u een e-mail sturen naar opname@ossehoofd.nl, dierenartsen@ossehoofd.nl en dierenkliniek@ossehoofd.nl.
  • Wilt u bij telefonische vragen rekening houden met het volgende:
    Bij opname van meer dan één dag:
    • ‘s Ochtends tussen 9.00 en 10:30 kunt u de assistente van de opname vragen hoe het met uw huisdier gaat.
    • Bij voorkeur ‘s middags tussen 15:00 en 15:30 en eventueel ’s avonds tussen 18.00 en 18:30 kunt u telefonisch contact opnemen met de dierenarts.
  • Bezoek aan het einde van de middag is mogelijk:
    –   Bij honden alleen in overleg met dierenarts of assistente.
    –   Bij katten: op afspraak tussen 15.30 en 16.00 uur na melding bij de balie.
    Het is dan echter niet mogelijk om de dierenarts te spreken.
  • Indien de dierenarts niet beschikbaar is, dan kunt u de balie verzoeken u op de terugbellijst te plaatsen.

Hoe brengt u verbinding tot stand?

Indien u belangstelling heeft voor deze camerabewaking kunt u dit al bij de opname melden bij de assistentie. Zij zullen dan als er gelegenheid is de betreffende camera van een gebruikersnaam en een wachtwoord voorzien.
Iedere camera heeft zijn eigen internetadres (URL). De Internetadressen van de camera’s zijn:
Katten en kleine honden:
camera hok1:   http://213.125.123.98:8081 of  http://92.65.106.71:8081
camera hok2:   http://213.125.123.98:8082 of  http://92.65.106.71:8082
camera hok3:   http://213.125.123.98:8083 of  http://92.65.106.71:8083
camera hok4:   http://213.125.123.98:8084 of  http://92.65.106.71:8084
camera hok5:   http://213.125.123.98:8085 of  http://92.65.106.71:8085
camera hok8:   http://213.125.123.98:8088 of  http://92.65.106.71:8088

Honden:
Ligplaats 1   :   http://213.125.123.98:8181  of  http://92.65.106.71:8181
Ligplaats 2   :   http://213.125.123.98:8082  of  http://92.65.106.71:8182
Ligplaats 3   :   http://213.125.123.98:8183  of  http://92.65.106.71:8183

Couveuse (indien in gebruik):   http://213.125.123.98:8280 of http://92.65.106.71:8280
Operatie kamer (met telelens):  http://213.125.123.98:8382 of   http://92.65.106.71:8382

Klik op de URL of vul deze in  in uw browser (meestal de Internet Explorer) het adres (de URL) van het hok waarin uw dier zich bevind.
U ziet nu het hiernaast weergegeven aanmeld scherm.
Gebruikersnaam: vul hier de eerste 4 letters van uw achternaam in, de eerste letter als Hoofdletter.
Wachtwoord: vul hier de eerste 4 letters van de naam van uw dier in, de eerste letter als Hoofdletter.

De naam AXIS verschijnt op uw scherm.
In de Informatiebalk (de balk onder de Adresbalk, met een licht gele kleur wordt gevraagd om het ActiveX/besturingselement te downloaden. Volg verder de aanwijzingen voor het downloaden.
(De informatiebank wordt ook gebruikt voor beveiligingsdoeleinden. Klik voor verdere informatie eventueel op de daarvoor bestemde link.)

Installeer nu het gevraagde programma en u moet uw huisdier kunnen zien

Let op de gebruiksregels

Succes!

Webcam werkt niet goed

Dit type webcam blijkt in praktijk met zeer veel pc’s foutloos te werken. Hieronder de meest voorkomen redenen waarom u uw huisdier niet kunt zien:

Inloggen lukt niet

  • U heeft vergeten de eerste letter van naam en wachtwoord met een hoofdletter in te voeren.
  • U heeft de webcam niet aangevraagd.
  • U heeft het verkeerde hokje aangeklikt. De hokjes en vlonders zijn van links naar rechts genummerd.
  • Uw wachtwoord is nog niet ingevoerd. Indien dit al enige tijd geleden is dan kunt u eventueel contact opnemen.
    • Via het telefoon nummer wat op de informatie brief : “uw dier is bij ons opgenomen” staat.
    • Of een mailtje sturen via het contact formulier op deze site

Wel verbinding maar geen beeld

active directory niet geïnstalleerd zie verbinding.
klok onder in beeld loopt niet mee: opnieuw inloggen

Wel beeld maar hokje is leeg

  • Uw dier is onder behandeling.
  • Uw dier is verplaatst.
  • Indien de klok onder in het beeld niet meeloopt: opnieuw inloggen.

Problemen met installeren webcam door Windows Vista

Windows Vista kan problemen geven bij het installeren van de webcam op uw computer.
Om het installatie proces te laten lukken dient u Internet Explorer op te starten als administrator.
Dit doet u als volgt:
Klik op de button “start”
Klik op “alle programma’s”
Klik met de rechter muisknop op “Internet Explorer”
Klik op “Als administrator uitvoeren”
Klik op “doorgaan”
Internet wordt gestart.
Hierna kunt u verder gaan met de installatie, zie: hoe brengt u de verbinding tot stand?